Stine i Peru

Skoleåret 06/07 skal jeg reise til Peru gjennom Strømmestiftelsen sitt utvekslingsprogram Act Now og er student ved Hald Internasjonale Senter. Denne bloggen skal jeg bruke til og skrive om inntrykk og opplevelser jeg får der.

Wednesday, April 04, 2007

Biiiilder!:)

Det blir vel alltid slik at den siste tiden saa tar man masse bilder, sant? Hvertfall er det slik for meg, naa naar jeg er klar over at jeg skal dra snart, saa tenker jeg at jeg maa ta mange bilder. Blir ikke saa naturlig aa gaa rundt med kameraet hele tiden naar man bor et sted, i hverdagslivet. Men naa har jeg da gjort en innsats, for aa dokumentere at jeg faktisk har vaert paa senteret og i Peru!;)


Begynner med denne bedaarende lille tassen, herlig:) Legg merke til sproeyta i haanda hans! Hehe.. jeg maa bare understreke at vi bruker disse til aa gi de medisiner!;)

Hva gjoer man naar man har glemt noekkelen paa rommet og ikke gidder aa gaa hele den lange veien for aa hente den? Jo, da kryper man inn vinduet. En metode som faktisk brukes daglig hos oss..!


Jentene eeeelsker aa bli tatt bilde av, saa de stiller gladelig opp paa bilder, til og med med melkespreng;) Noen elsker aa lukke oeynene paa bilder, av en eller annen grunn....



Denne jenta fylte 16 aar igaar faktisk, den lille gutten hennes fylte 1aar i februar, nydelige begge to, ikke sant? Jeg elsker den lille tassen! Naa naar han har laert seg aa gaa er han om mulig enda soetere, og kommer rett som det er og dunker paa doera til rommet mitt:)


Her er den minste babyen vi har naa. En liten engel sant? Han er naa ca3uker tror jeg, paa bildet er han ca2uker... Men de skal reise fra senteret denne uka, for de har heldigvis en bra familie, som kan ta vare paa de:)


Pynte til bursdag er alltid goey!!! Noe som vi har gjort en del ganger naa, og flere ganger blir det, siden vi faktisk har 6 bursdager denne mnd:) Og etter en del diskusjoner, har jeg faatt gjennom at det er greit at vi har en fest for hver, i stedet for en stor for alle;) Det gjelder aa staa paa litt, og ikke gi seg:D


Jentene bader babyene sine hver dag. Noen av babyene liker det, andre ikke. Han her liker det veldig godt. Er alltid fin og ren og blir passet godt paa av den 14aar gamle mammaen sin:)


Til slutt har vi denne skjoenne jenta, med det lure gliset sitt. Hun er ei nydelig lita jente, som har en litt for utaalmodig mamma. Saa en mer rampete jente skal man lete lenge etter!!! Men om man tar seg tid til henne er hun den skjoenneste i verden. Hun er 2 aar snart, men snakker ikke saa mye, saa jeg proever aa laere henne nye ord, og det funker ganske bra, denne uka har hun laert 5-6 nye ord tror jeg!:)

1 Comments:

  • At 7:24 AM, Blogger Nils-Ove Støbakk said…

    Endelig litt bilde igjen, ja! Hadde nesten bjønt å lure på om du hadde reist heim igjen og berre lata som om du vå i Peru :P

    Lykke til med den siste tia der borte, Stine. Oppfør dej fint og fortsett med den fantastiske jobben du gjer for jentene og babyane, so snakkast oss når du kjøme heim igjen :)

     

Post a Comment

<< Home