Stine i Peru

Skoleåret 06/07 skal jeg reise til Peru gjennom Strømmestiftelsen sitt utvekslingsprogram Act Now og er student ved Hald Internasjonale Senter. Denne bloggen skal jeg bruke til og skrive om inntrykk og opplevelser jeg får der.

Thursday, November 02, 2006


Producto Peruano :)

Er et utested i Lima, som viste seg aa vaere et helt utrolig kult sted. 31.oktober var det Halloween, og i denne byen her feirer de visst dette. Faktisk saa mye at 1.november er en fridag, for alle! Veldig bra. Vi klaga ikke paa det. Saa vi bestemte oss for sjekket trykket i sentrum av Lima, naermere bestemt Miraflores. Maalet var Producot Peruanos. Da vi kom dit var koeen veeeldig lang, og jeg saa for meg flere timer i den koeen. Men plutselig fikk vi bare gaa helt foran, og slippe inn med en gang. Om dette var fordi vi var mange eller fordi vi er hvite, det vet jeg ikke. Men uansett, vi slapp aa staa i koe, noe som ikke var meg imot. Det var en kul plass, med masse kul musikk. Mye peruansk musikk, som alle peruanerne kunne utenat, men utrolig bra dansemusikk. Saa aa danse, var i grunnen det vi gjorde hele kvelden og natta. Utrolig moro. Det var ogsaa en dame som holdt en liten konsert, hun er visst veldig kjent, for ALLE unntatt oss kunne alle sangene hennes utenat, men vi hoia med, og hadde det dritgoey!!;) Men det var helt syykt varmt der, saa vi svetta saa det rant av oss, og jeg maa innroemme at jeg var rimelig sliten naar vi gikk derifra. Men jammen var det moro! Paa vei for aa finne en taxi stakk vi innom et sted for aa kjoepe noe aa spise og drikke. Paa veien dit traff vi en liten gutt som tigga penger. Men i stedet for aa bare gi han penger, saa kjoepte vi litt mat til han. Han var en koselig liten gutt. Trist at han maa springe gatelangs midt paa natta. Men han sa han gikk paa skolen da, saa vi faar ta ham paa ordet. Han fikk ihvertfall mat i magen, og en tier til bussen hjem, det var dagens gode gjerning!:)

Enjoy noen bilder fra vaar heftige Halloween-feiring;)


0 Comments:

Post a Comment

<< Home