Stine i Peru

Skoleåret 06/07 skal jeg reise til Peru gjennom Strømmestiftelsen sitt utvekslingsprogram Act Now og er student ved Hald Internasjonale Senter. Denne bloggen skal jeg bruke til og skrive om inntrykk og opplevelser jeg får der.

Thursday, October 12, 2006

Livstegn fra Peru!!!:)

Da var det tiden for den foerste bloggen fra Peru!! Helt sinnsykt at jeg faktisk er i Peru naa, for foeler fortsatt at jeg ikke har kommet hit, hehe..

Turen hit gikk greit, utrolig lenge aa sitte 15 timer paa et og samme fly, og det var litt kjipt at vi ikke fikk saann egen skjerm paa setet foran, men vi fikk sitte samla hele gjengen da, saa det var koselig!:) Saa vi bytta plasser etterhvert, for aa faa litt forandring, og vi hadde det igrunn ganske greit:) Vi mellomlanda ogsaa paa en liten oey i Karibien, litt nord for Venezuela, der vi fikk en liten smak paa den varme, klamme, karibiske lufta! Fikk meg til aa savne Mexico litt ja;)

Naar vi kom frem paa flyplassen ble vi moett av señoren som jeg bor hos, Andrès James, veldig koselig mann. Og han kjoerte meg, Hanne, Anna og Silje til Campoy, hvor vi naa bor, med hver vaar familie. Jeg har mitt eget rom og bad, saa er igrunnen ganske fornoeyd med det. Men skjoenner ikke helt det familiesystemet der, hehe, hvem som er hvem og saann, og hvem som er i slekt med hverandre aner jeg igrunn ikke. Spennende;) Matinntaket de siste dagene har ikke vaert saa meget, siden familien igrunnen ikke har gitt meg saa mye mat, hehe.. De spiser tydeligvis sjelden i det huset mitt, vertfall sjelden naar jeg er der. Men da slipper jeg vertfall aa bekymre meg for at jeg maa spise mat jeg ikke liker, og at jeg maa spise alt;)

Spraaket gaar saann helt greit. Klarer aa kommunisere til en viss grad. Men er ogsaa veldig avhengig av at folk maa spoerre meg spoersmaal for at jeg skal kunne si noe, hehe.. Idag hadde vi den foerste timen paa spraakkurset, og jeg syns igrunnen det var veldig greit. Liker hun laereren veldig godt, morsom dame. Var igrunn ganske morsomt, hun bare skravla i vei paa spansk fra foerste stund hun kom inn i rommet, veldig fort. Saann som alle her i Lima gjoer egentlig. Utrolig irriterende at de snakker saa fort her, men vi blir vel vant til det etter vaert:)

Det var den foerste rapporten fra Lima, flere kommer, og skal proeve aa legge inn bilder i morgen!:)

Abrazo grande de Stine en Peru :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home