Stine i Peru

Skoleåret 06/07 skal jeg reise til Peru gjennom Strømmestiftelsen sitt utvekslingsprogram Act Now og er student ved Hald Internasjonale Senter. Denne bloggen skal jeg bruke til og skrive om inntrykk og opplevelser jeg får der.

Thursday, November 02, 2006


Hvorfor vil peruanske barn ha autografen vaar naar de ser oss?? Det er en ting jeg synes er veldig rart. Vi var litt turister her en dag, og var paa et museum i "Centro Historico" her i Lima, som er den gamle bydelen, med massemasse fine bygninger. Vi var aa saa de gamle katakombene, sykt altsaa. Masse beinrester og hodeskaller overalt, aesja.

Saa naar vi var ferdig paa museumet gikk vi en tur i en park. Ganske koselig, vaeret var fint, humoeret var bra, og vi var i godt selskap:) Saa plutselig skjer det, at en skoleklasse, som stod aa venta paa bussen faar oeye paa oss. Og med en gang de ser oss, bokstavelig talt stormer de bort til oss med skriveboka og blyanten i haanda. Saa vi skrev autografer saa det stod etter, og alle spurte selvfoelgelig hvor vi kom fra. Noen av de ville til og med at vi skulle adoptere de. Syke tilstander spoer du meg. Vi kom oss nesten ikke derifra, men klarte til slutt aa riste de av oss. Men de er jo soete da, de peruanske barna:)

Som dere ser, ville alle barna bli tatt bilde av, og det var igrunn umulig aa bare ta bilde av noen, med en gang de saa kameraet bare hoppa de sammen, og de syns selvfoelgelig det var superspennende aa se seg selv paa skjermen etterpaa.

Saa naa, tror jeg nesten at jeg vet hvordan det er aa vaere kjendis.. Ihvertfall nesten.. Tror jeg..



0 Comments:

Post a Comment

<< Home