Stine i Peru

Skoleåret 06/07 skal jeg reise til Peru gjennom Strømmestiftelsen sitt utvekslingsprogram Act Now og er student ved Hald Internasjonale Senter. Denne bloggen skal jeg bruke til og skrive om inntrykk og opplevelser jeg får der.

Sunday, October 08, 2006

The farewell-party

Så var dagen kommet for å begynne å ta farvel, og det ble derfor arrangert en farvel-fest. Kvelden starta med mat, den vanlige kveldsmaten, pluss litt ekstra,bla litt peruansk mat som Erick laga, ved hjelp av sine fantastiske assistenter; meg, Elise, Hanne og Anne Lise;)

I "The Great Hall" fortsatte vi deretter med litt diverse program, ledet av Steinar og Hanne-Liv. Nina ble vinneren av fotokonkurransen, med sitt fantastiske bilde av Marit:) Tone holdt en liten, men veldig bra tale til oss, og ettersom hun skal slutte i jobben etter jul, ble det litt ekstra trist og rørende. Så kom hele "The Staff" opp og sang sin egen, ganske spesielle versjon av "We are the world", kvaliteten var vel så som så, men de så ihvertfall himla kule ut;) Etter de var det skolekoret sin tur, og de var faktisk både flinke, og så kule ut!!
Så kom vi endelig til det alle hadde venta på; nemlig avsløringa av den hemmelige vennen. Vi har hatt hemmelig-venn nå i noen uker, og det har faktisk vært det store samtaleemnet, for alle og enhver!!! Til og med personalet hadde hemmelige venner seg imellom. Mange ble overraska, andre ikke så overraska, noen hadde trukket sin beste venn, som allerede visste det fra før, og andre fikk litt kjeft fordi de ikke hadde gjort så himla mye, rett og slett vært en litt dårlig venn. Men det var heldigvis ikke så mange av de.
Kvelden ble avrunda med frukt, kaffe og kaker. Og deretter bar det til peisestua, for å henge en siste kveld der.

Det var utrolig trist å reise, selv om det er vanskelig å innse at vi ikke skal hverandre på så utrolig lang tid. Og en ting er sikkert, jeg kommer til å savne det fellesskapet vi har hatt her på Hald så sinnsykt mye, det er noe helt spesielt. Og jeg må si at jeg allerede gleder meg til våren igjen:) Kommer til å savne dere alle kjempemasse!!!!!!!!!!!

Til slutt noen bilder fra den siste kvelden vår på Hald:)


Det fantastiske skolekoret på Hald, legg merke til koreografien;)

Og ikke minst; vårt fantastiske "staff"

Victor med sin kule "pistola", som han fikk av sin hemmelige venn; MEG :D

Mitt siste bilde med Johnson for i år...

1 Comments:

  • At 3:50 AM, Anonymous Anonymous said…

    God tur!!

     

Post a Comment

<< Home