Stine i Peru

Skoleåret 06/07 skal jeg reise til Peru gjennom Strømmestiftelsen sitt utvekslingsprogram Act Now og er student ved Hald Internasjonale Senter. Denne bloggen skal jeg bruke til og skrive om inntrykk og opplevelser jeg får der.

Monday, October 02, 2006

Lekedagen og African Niight :)

22.september var dagen for den afrikanske kvelden her på Hald. Vi innleda dagen bra, med artige forelesninger, eller aktiviteter/leker. Tina og Monica leda oss gjennom dagen med diverse leker av forskjellig slag, og det var egentlig helt utrolig morsomt!! Tror aldri jeg har ledd så mye i løpet av en dag. Den morsomste tror jeg var å spille Memory, med mennesker, det var hysterisk morsomt faktisk. Og vi hadde også kos i peisestua med varm kakao og eventyrlesing som vi avslutta med å leke "Frys". Artigartig. Meningen med dette var at vi skulle få tips og ideer til leker og aktiviteter som vi kan få bruk for i praksisperioden.

Så kom kvelden vi alle var spente på. The African Night, som afrikanerne lovte skulle være bedre enn Brazilian Night. Den starta med et afrikansk måltid, som inneholdt chapati, ris, bønner, ugali og noe kjøtt. Det var helt ok, er egentlig glad jeg ikke skal til Afrika;) De afrikanske jentene hadde kledd seg i sine nasjonale drakter, og var riktig så flotte. Etter maten gikk turen til "The Great Hall", der vi fikk en fantastisk presentasjon av de afrikanske landene som er representert her på Hald; Kenya, Uganda, Kamerun, Tanzania og Madagaskar. Jeg skal jammen ta en tur til Afrika, en gang i livet. Deretter ble det forskjellig underholdning. Mye afrikansk dans, sang og diverse leker. Og er det noe de afrikanerne kan så er det å danse altså. Vi stive nordmenn kan bare glemme å klare og gjøre det samme som de! For en rytme, og for en shaking!!! Etter underholdninga var ferdig var det dansing, var nesten som å være på diskotek i 9.klasse igjen, bare med afrikansk musikk. Men det var himla gøy, og tror de aller fleste syns det var artig å få prøvd seg litt på de afrikanske rytmene:) Selv om det ikke alltid var så lett, så fikk vi undervisning fra de afrikanske om vi ville/trengte det.

Her er noen bilder for å få litt innblikk i kvelden:)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home